Ad Reinhardt. Czy sztukę da się całkowicie oddzielić od życia? Czemu miałoby to służyć i czy Ad Reinhardt wierzył, że jest to możliwe? Jego czarne kwadraty miały być pozbawione wszelkiej treści i wolne od komentarza na jakikolwiek temat.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=QR7fnts5bjI&list=PLWD-E9eCU4tQgP5ejR3NHfIJVw3yO4A6i[/embed] Marsden Hartley bohaterem cyklu „Do-powiedzenia”. Jak pisze Edyta Frelik: „Jeden z najważniejszych artystów modernistycznych z kręgu Alfreda Stieglitza, uznawany za kluczowego prekursora amerykańskiej awangardy, w Europie nie doczekał się...
Hilma af Klint. Jej tajemnicze, niefiguratywne płótna wielkich rozmiarów wyprzedziły o co najmniej kilka lat prace pionierów wczesnomodernistycznej abstrakcji. Dlaczego świat nie poznał się na niej i tak długo jej...