Czy nastolatków warto uwrażliwiać na działania prewencyjne stanowiące zaporę w zachorowaniu na Alzheimera? O pokoleniowym projekcie „Active Brain” mówią uczennice Liceum Ogólnokształcącego im. Kazimierza Wielkiego w Lublinie: Ewa Książek, Alicja Bełcik, Zuzanna Budka oraz oraz neurolog Małgorzata Czernichowska-Kotiuszko.
Ostatnie z tej serii:
2025-03-11
O tym, czy dziecko bywa przyczyną kryzysów w rodzinie, o zdradach, ale i o potrzebie seksualnej bliskości w związkach rozmawiamy z Joanną Stalką-Jarską – specjalistką poradni małżeńsko-rodzinnej oraz doradczynią życia...
2025-03-05
Czy edukacja domowa, to droga dla każdego? Jakie są wyzwania i korzyści związane z tym modelem nauki? Na te pytania próbowano odpowiedzieć podczas konferencji zatytułowanej: „Edukacja domowa w praktyce. Czy...
2025-02-18
Tu perspektywa nastolatka spotyka się z perspektywą rodzica. Rozmawiamy z Robertem Bieleckim - jednym ze współautorów książki „Nastolatek potrzebuje wsparcia. Zrozum swoje dziecko i bądź po jego stronie”.
2025-02-11
Czy wszystkie bajki czytane dzieciom na dobranoc, to bajki terapeutyczne? Czy andersenowska "Dziewczynka z zapałkami" może pomóc dziecku przepracować traumę, czy jednak ją wzmóc? O bajkoterapii rozmawiamy z Lilianą Potonią...
2025-02-04
Pierwszy rok życia dziecka okiem neurologopedy i pedagoga. Jakie funkcje są kluczowe dla rozwoju malucha? Dlaczego rozwój motoryczny, percepcja wzrokowa i słuchowa wiążą się z rozwojem mowy? - w...